2018. február 20., kedd

iZombie | Első évad


Egy újabb sorozatos bejegyzés érkezik a blogra. Megpróbálok ezen a téren is aktív lenni, viszont a fő témája az oldalnak még mindig inkább könyves.

Nagyjából egy hónapja "ismerkedtem meg" az iZombie-val. Miután sikerült befejeznem a vizsgáimat, hazautaztam, és pihentem a családom körében nagyjából egy hetet, és esténként végre eljutottam odáig, hogy be is kapcsoljam a tévémet. Valamiért több nap is Gyilkos elméket néztem, régen hatalmas rajongója voltam, de egy ideje már nem követem; és szinte mindig lusta voltam elkapcsolni, miután lement az adott rész. Ekkor ment egy iZombie rész, és összesen nagyjából 5 percet sem láthattam belőle, viszont felkeltette az érdeklődésemet, így bele is vágtam pár nappal rá.

Pár hét alatt le is daráltam az első évadot, pont a napokban fejeztem be. Kifejezetten tetszett, annak ellenére is, hogy a zombi téma már egy jól lerágott csontnak számít. Itt megspékelték azzal, hogy az elfogyasztott agy hatással van a zombira - megkapja a főbb jellemvonásokat, mint például a féltékenység, a hisztéria, az alkoholproblémák, a rossz viccek, és a többi; valamint ezek mellé emlékeket is kap.

Főszereplőnk, Liv az átváltozása után egy hullaházban kezd el dolgozni, ahol a legtöbben gyilkosság áldozatai lesznek. A rendőrség munkáját segíti azzal, hogy megeszi az agyakat, és így megkapja az emlékeiket, és ezzel segít felgöngyölíteni a gyilkossági ügyeket. Ugyanakkor teljesen tisztában van azzal, hogy nem helyes, amit tesz.

Liv egy eléggé komplex karakter, aki minden részben egy kicsit másmilyen, és másképp viselkedik. A színésznő hatalmasat alakít, mivel eközben megtalálhatjuk a saját főbb jellemvonásait is a lánynak, aki a saját problémáit is fel kell, hogy dolgozza.

Egyedül Liv főnöke, Ravi tudja, hogy pontosan micsoda is a lány. Orvosként teljesen le van nyűgözve attól, hogy mi történt a lánnyal, és mindenféle teszteket végez rajta. Megpróbálkozik egy ellenszer kísérletével is, miközben végig segíti Livet, hogy ne bolonduljon bele abba, ami történt vele. Személy szerint nagyon szeretem Ravit, még akkor is, ha alig értem, mit mond a csodálatos brit akcentusa miatt.

Fontos még megemlíteni Clive-ot, aki az a nyomozó, akivel Liv mindig együtt dolgozik. Szeretem nézni, ahogy mindig meglepődik, amikor a lány idiótán viselkedik. Azt viszont kifejezetten furcsának találom, hogy nem jött rá, hogy a lány nem egy médium, hanem valami más, hiszen a különböző áldozatoknál eltérően viselkedik.

Még Major-ről szeretnék szólni pár szót. Szinte minden könyvben, sorozatban és filmben találok valakit, aki nagyon idegesít. Itt Major volt az, aki ezt a szerepet betöltötte. Hihetetlenül makacs volt, ment a saját feje után, miközben Liv próbálta megvédeni a veszélytől. Ő viszont mindenre fittyet hányva, nemtörődöm módon pontosan belesétált néha. Őszintén remélem, hogy a második évadban nem így fog viselkedni, mert akkor lehet, hogy én akarom majd kinyírni.


Összességében pedig elmondhatom a sorozatról, hogy érdemes belenézni. Szerintem vicces, még az agyak és a vér ellenére is. Meglepődtem én is, amikor nekikezdtem, de utólag visszagondolva nem bántam meg.
Van valaki, aki nézi rajtam kívül a sorozatot? Mit gondoltok a témájáról? Lerágott csont már nagyon a "zombiság"?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése