2017. szeptember 14., csütörtök

Blogger Identity Tag


Sziasztok!

Ha valaki olvasta régen az előző blogomat, amit Petrával szerkesztettem, akkor nem lehet teljesen idegen neki ez a tag. Már akkor is kitöltöttük, de most, majdnem két évvel később úgy döntöttem, hogy ezt megismétlem. Új blog, új válaszok, plusz valószínűleg nem is egy válaszom változott meg.

Az eredeti bejegyzésemet IDE kattintva érhetitek el.


1. Mikor és miért kezdtél el blogolni?

Két éve kezdtük az előző oldalunkat, a mostanit nemrég nyitottam. Azelőtt is volt egy blogom, de az enyhén szólva is borzalmas volt. Akkor nem így viszonyultam a dologhoz, nem fektettem bele annyi időt és energiát, és utólag visszanézve gyerekes szárnybontogatás volt ez. Így inkább azt mondom, hogy két éve kezdtem.

Az ok pedig egyértelmű számomra: a kibontakozás és a kreativitás megélése. Nagyon szeretem leírni a gondolataimat, és a blog tökéletes helynek bizonyult. Az előző blog egy állomás volt, amit nagyon élveztem, azonban úgy érzem, egyedül fogok tudni igazán kibontakozni. Mindig is szerettem, először molyon, aztán pedig a blogok. A bejegyzés megírástól kezdve odáig, hogy milyen képeket érdemes beilleszteni, a háttéren át a bejegyzések megjelenéséig mindent át tudok alakítani, és ez számomra egy hatalmas élmény.

2. Van/volt már több blogod is? Ha igen, milyen témájúak?

Igen, mint említettem, volt egy nagyon kezdetleges, béna blogom évekkel ezelőtt, amit gyorsan le is töröltem a fiókokkal együtt, meg mindennel együtt. Rémisztő volt szinte utólag megnézni, milyen voltam, a bejegyzéseim rövidek voltak, alig írtam valamit, de azt hittem, milyen jók már. Közben pedig rettenetesek voltak, nem is tudom, miért is erőlködtem vele, ugyanakkor régen azt hittem, mennyire jó az úgy. A témája pedig természetesen könyves volt.

Aztán hoztuk létre az Addicted to the books-ot, ami százszor jobb volt, azonban bezártuk annak kapuit. A témája könyves volt, azonban próbáltunk mást is csempészni bele: egy kis film, sorozat, könyves események. Nagyon szerettem, jó volt szerkeszteni, és pont ezért "folytatom" a blogolást ezzel az oldallal. Hiányozna a szerkesztés, a képkeresés, maga az írás, és minden, ami ezzel jár.

3. Miért pont könyves blogot írsz?


Mert nagyon szeretem a könyveket, és nagyon szeretek írni. Nem úgy, mint egy hivatásos író vagy egy kritikus, csak úgy, mint egy blogger. Hobbi szinten űzöm, és ezt is nagyon élvezem. Szeretek megszerkeszteni egy bejegyzést, és szeretem kitalálni, hogy mit írjak, milyen képeket rakjak bele, ha szerkesztem őket, akkor milyen betűtípussal írjam, milyen alapra. És napestig tudnám sorolni. Most ismét egy nagy lendületet szereztem, és remélem, sokáig ki fog tartani. :)

4. Honnan jött az ötleted a blogod nevéhez?

Most biztosan sokan azt gondoljátok, hogy ebben semmi kreativitás nincsen, de nekem sokat jelent. Amikor néven gondolkodtam, bele akartam írni a nevemet, mert ezzel tényleg a sajátomnak érzem az oldalt. A kuckója pedig úgymond "jött." Egyszer úgy beugrott, és arra gondoltam, hogy ez jó, mert így nem lesz hosszú a blog neve, és nem is akartam azt beleírni, hogy "könyves," vagy ilyesmi, mert nem akartam ezzel korlátozni magamat.

5. Álnéven vagy a sajátodon írsz? Ha álnéven, miért pont ezt választottad?

Szerintem senki sem fog meglepődni, ha azt mondom, hogy a saját nevem is Évi. A történet (ami nem is történet, mert se eleje, se vége) annyi, hogy általánosban mindig Évi voltam, gimiben azonban mindenki Évának hívott. Egyedül otthon, és molyon voltam akkor Évi (molyon szigorúan y-nal, mivel a sima i-s név foglalt volt), ezért akartam még egy helyet, ahol Évi leszek. Fun fact, hogy egyetemen megint Évi lettem. Nem tudom, hogyan, de egyedül a gimiben hívott mindenki Évának. :D

6. Milyen szempontokat veszel figyelembe egy bejegyzés megírása során?


Hát az első az, hogy valahogy értelmes legyen az egész. Gyakran elkalandoznak a gondolataim beszéd közben is, és ezt nem egyszer megtenném a blogon is, de ezt próbálom elkerülni, mivel ebből senki sem jönne ki jól. Egyrészt én sem, mert leszáradna a kezem, mire mindent leírok, másrészt ti sem, mert semmi értelme nem lenne a bejegyzésnek.

Éppen ezért kialakítottam egy kisebb "rutint:" először általánosságban írok a könyvről, egy kicsit összefoglalom a tartalmát is, aztán térek át a szereplőkre, és a végén próbálok egy pár soros összefoglalást írni. Ugyanakkor mivel ez nem kőbe vésett rendszer, ezért nem egyszer el is térek tőle, ugyanakkor számomra nagyon jó támpontot ad.

Valamint van még a tagolás. Magamról például tudom, hogy nem szeretem, ha egy nagyon hosszan összefüggő szöveget kell számítógépen elolvasnom. A szemem hamar el szokott fáradni, azonban, ha több a bekezdés, teljesen különállóan, akkor ez kevésbé valószínű. Nem igazán tudom, miért, lehet, hogy olyankor többet pislogok, vagy valami, viszont erre a saját bejegyzéseimben is próbálok törekedni.

És a képekre fektetek még nagy hangsúlyt. Szeretem megtalálni a "tökéletes" képeket. Néha azonban egy élet is kevés lenne ilyeneket találni, szóval néha már leteszek erről, ugyanakkor nagyon szeretek keresgélni, hogy a lehető legjobbat találjam meg.

7. Mi alapján keresel képeket a bejegyzéseidhez?

Általában csak beírom a keresőbe, és reménykedek, hogy legyen olyan, ami meg is tetszik. Nagyon szeretem azokat a képeket, amiken idézetek vannak, esetleg a montázsokat. Vagy éppen a karakterekről keresek valamit. Ez teljesen aktuális, az adott könyvtől függ. Ha valami megfog benne, akkor arra keresek rá elsősorban.

8. Mi a véleményed a nyereményjátékokról?


Mint olvasó nagyon szeretem őket, szervezőként is. Azonban nem akarom azt, hogy egy nyeremény fejében sokan elkezdjék követni a blogot különböző platformokon. Nem szeretném azt, hogy az Évi kuckójának ez legyen a legérdekesebb része.

9. Szoktál recenziós könyveket olvasni?

A másik blog életében olvastam már, ugyanakkor keletkezett néha rajtam nyomás, hogy "mi van, ha nem tetszik?" Nem egy volt már, ami nem igazán nyerte el a tetszésemet, azokról félve is írtam. Van is egy ilyen még a vázlataim között. Ugyanakkor például a Hó, mint hamu nagyon tetszett, gondolkodtam már azon, hogy azt a bejegyzést átmentem ide is.

10. Hogyan reagálnak az emberek, amikor elmondod, hogy könyves blogger vagy?

Nem nagyon szoktam reklámozni a dolgot. Valóban ez a hobbim, azonban nem ezzel szoktam kezdeni a bemutatkozásokat. Az egyetemen a barátnőim tudják, és nem rövid ideig kellett nekik magyaráznom, hogy pontosan mi is az a recenziós példány. De semmilyen különös reakciójuk nem volt, az ilyenektől nem is tartok. Egyszerűen csak nem szoktam olyan gyakran szóba hozni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése