2017. október 5., csütörtök

Felelj, ha mersz! | BookTag

Sziasztok!

Egy újabb Taggel érkeztem a blogra. Nagyon szeretem ezeknek a kitöltését, de természetesen nem ilyenek lesznek nagyrészt a blogon. :)


1. Melyik könyv van a polcodon a legrégebb óta?

Valószínűleg egy mesekönyv. Nagyon sok van gyerekkoromból, azokon gyakoroltam olvasni. Emlékszem, hihetetlenül büszke voltam magamra, amiért egy nagyjából maximum 50 oldalas, nagy betűkkel írt könyvecskét el tudtam olvasni. :D Azonban arra már nem emlékszem, mi volt ténylegesen az első könyv, amit én magamnak vettem.


2. Mit olvasol jelenleg, mit olvastál ez előtt és mit fogsz ez után?

Jelenleg kettő könyvet is olvasok, az egyik a Selection Kiera Cass-tól (avagy a Párválasztó) és Emily Brontë Üvöltő szelek című könyve. Ezek előtt az Az eretnek királyné-t olvastam Michelle Moran-tól, utánuk pedig még nem igazán tudom. Sajnos az egyetem miatt nincsen annyi időm olvasni, így most sokkal lassabban haladok minden könyvvel.

3. Melyik az a könyv, amit mindenki szeret, de te utálsz?

Most végignéztem jó pár könyv értékelését Molyon, amiket nem kifejezetten szeretek. A legnagyobb százaléka A soha határának van J. A. Redmerskitől. Mindenki odavolt a könyvért, ami számomra kicsit érthetetlen. A szereplők nem nőttek a szívemhez, a történetet pedig nem éreztem kiemelkedőnek. Nem igazán értem, mitől olyan különleges, de ugye emberek vagyunk, mindenkinek másmilyen az ízlése.

4. Melyik az a könyv, amit folyamatosan mondogatsz magadnak, hogy elolvasod, de valószínűleg nem fogod?

Van egy-kettő. Sőt, kifejezetten sok is. A várólistámon több mint 300 könyv szerepel, és ezzel csak az a baj, hogy rengetegről elfeledkeztem már. Néhányról azt sem tudom, hogy a listámon vannak, ami nem éppen a lehető legjobb dolog.

5. Melyik az a könyv, amit nyugdíjas korodra is megőrzöl?

Nagyon szentimentális vagyok, szeretem a saját könyveimet. Nem szeretek tőlük megválni, pedig most is akad olyan a polcomon, amit el kéne adnom, hátha más jobban örülne neki, mint én. Így nem tudok most semennyit sem kiválasztani, amit hosszú évtizedek múlva is szívesen olvasnék.

6. El szoktad olvasni az utolsó oldalt előbb vagy kivárod a könyv végét?

Vannak helyzetek, amikor akaratlanul is elspoilerezek magamnak dolgokat. Volt már, hogy belelapoztam a könyv végébe, de legtöbbször csak olvasok, és egyszer csak ott vagyok a végénél.

7. Köszönetnyilvánítás: papír-és tintapazarlás vagy érdekesség?

Szeretem olvasni őket. Néha hihetetlenül vicces dolgokat talál az ember. Arra emlékszem, hogy egy Dan Wells-könyv köszönetnyilvánításán elnevettem magam. Néha pedig meglepődik az ember, hogy mennyi kutatómunka eredménye az adott könyv. Igaz, nem mindig szoktam elolvasni ezeket, de szerintem nem feleslegesek.


8. Melyik karakterrel cserélnél szívesen helyet?

Most olvastam el a Legenda-sorozatot, és teljesen elvarázsolt a világa. (Amilyen gyorsan csak tudok, írok is róla valamilyen formában.) És nagyon szívesen lennék June helyében még a veszteségek ellenére is.

9. Van olyan könyv, ami valami különlegesre emlékeztet az életedben? (Hely, idő, személy?)

Most bármennyire is gondolkodok, semmi sem ugrik be. Talán azt a könyvet tudom idesorolni, ami miatt megszerettem az olvasást még régen, az pedig Angie Sage Mágia című kötete. Angolul már hét része van, (talán ennyi is lesz csak) magyarul viszont csak négy, amit sajnálok.

10. Mondj egy könyvet, amit érdekes módon szereztél meg!

Kathy Reichs-től a Kincsvadászok. (A vicc pedig, hogy előbb szereztem be ezt a kötetet, mint az első részt a sorozatból. :D)

11. Adtál már valaha könyvet valami egyedi okból egy különleges személynek?

Szülinap és karácsony számítanak? Ezeken felül nem nagyon szoktam könyveket adni, viszont ezek nem igazán egyedi okok.

12. Melyik könyv volt veled a legtöbb helyen?

Van pár könyv, amit elvittem Szegedre is, de ettől függetlenül nem nagyon vittem magammal könyveket semerre sem. Nem szoktam feleslegesen cipelni őket, ha egyet elolvasok, akkor az általában otthon marad, újraolvasni pedig ritkábban szoktam.

13. Van olyan kötelező olvasmány, amit középiskolában nem szerettél, de pár évre rá kiderült, hogy nem is olyan rossz?

Nem nagyon szoktam a kötelező olvasmányokat újra kézbe venni. Egyszerűen taszított a "kötelező" kifejezés, és nagyon sokat végig sem olvastam, az olvasottak közül pedig alig-alig volt olyan, amelyik tetszett. Mikszáth műveit például szerettem, tőle még a kötelezőkön felül is olvastam, és tervezek is még.

14. Használt vagy új könyvek?

Valójában mindegy. Jobban szeretem az új könyveket, de a használtak semmiben sem különböznek. A lényeg számomra, hogy ha használt is, akkor ne essen darabjaira, hanem normálisan nézzen ki. :)

15. Olvastál valaha Dan Brown könyvet?

Még nem. Ugyanakkor már régóta tervben van. (Hogy lesz-e belőle valami, azt nem tudom. :D )

16. Megtörtént már veled, hogy a filmadaptáció jobban tetszett, mint a könyv maga?

Egy kicsit az Ahol a szivárvány véget ér-nél éreztem ezt. A könyvet kicsit "túlhúzottnak" éreztem, a filmet viszont nem. Ettől függetlenül mindkettő nagyon-nagyon tetszett.

17. Volt már veled valaha, hogy éhes lettél olvasás közben? Szakácskönyv is számít!



Nem, általában a könyvtől függetlenül leszek éhes, ha az leszek. :)

18. Ki az a személy, akinek a könyvajánlásait mindig megfogadod?

Nem nagyon. Eléggé kritikus tudok lenni, de amikor már vagy öten is azt bizonygatják az ismerőseim vagy általam követett bloggerek közül, hogy az nem rossz könyv, akkor elhiszem nekik.

19. Van olyan könyv a komfortzónádon, kedvenc műfajodon kívül, amit végül imádtál?

Most egy sem jut az eszembe. Nem is tudom így hirtelen megmondani, hogy melyik a kedvenc műfajom, nem igazán tudom kiválasztani. Egyedül a horror van ezen kívül, de tervezek olvasni ilyen műfajú könyveket is, szóval, lehet onnan fog egyszer kikerülni egy. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése