2017. november 9., csütörtök

Teen Wolf | Első és második évad

Most biztosan meglepő lehet nektek, hogy ez akkor most mi is, de nem szeretnék csak könyvekről írni. Néha néha lesznek filmek és sorozatok is a blogon, amik inkább véleményezések lesznek, egyáltalán nem profi értékelések. De vágjunk is bele.

A Teen Wolfot nagyjából két éve kezdtem el nézni, azonban hamar abba is maradt, nagyjából négy vagy öt rész után volt egy nagy, fél éves szünetem. Az érettségi időszak környékén (természetesen akkor, amikor én is érettségiztem, mert annyira értelmes) folytattam a sorozatot, és egyben ledaráltam a negyedik évad végéig.


Emlékszem, nem akartam belekezdeni az ötödikbe, mivel matematikából csináltam emelt szintű érettségit, ezért abból is volt szóbelim, és nagyon kellett rá tanulnom. Így akkor megint kimaradt egy időszak a sorozatban.

És itt jött a fekete leves. Nem tudom, hányan jártatok már úgy, hogy olvastatok valamit, néztetek valamit, és egy idő elteltével az emléke átszíneződött. Felerősödött az emlékeitekben, hogy az egy pozitív vagy negatív élmény volt, és egy kicsit felnagyítjátok tudat alatt.

Nos, velem is valami hasonló történt ebben a pár hetes szünetben. Az emlékeim meg úgy nagyjából minden, ami a sorozathoz kötődik olyan volt, mintha egy hullámvasútra kerültek volna. Nagyjából csak akkor élveztem, amikor néztem, a köztes időben pedig kicsit távolságtartóan álltam hozzá a dologhoz.

És az utolsó két évad fel-le hullámzása, a sok pillanat, amikor nem tudtam eldönteni, hogy szeretem-e vagy sem, eljuttatott arra pontra, hogy már utólag az előző évadokról sem tudom eldönteni. Egyik pillanatban, amikor visszatekintettem a sorozatra, szerettem, aztán pedig nem. Egyszerűen nem tudok mit mondani néha.

Ezért szerintem az lenne a legtisztább, ha évadonként haladnék, hogy valami értelmes véleményt le tudjak írni a sorozatról.

Első évad

Nos, egyértelműen a kezdet kezdete. Nem láttam Az ifjú farkasembert még, de most utánanéztem. Megnéztem egy előzetesét, ami nem igazán nyerte el a tetszésemet, a "Star Wars - beütésével." Nem tudom, nektek mi jutott róla eszetekbe, de nekem az. Miközben néztem, megálltam egy pillanatra, hogy ez biztosan jó előzetes-e. Ugyanakkor egy youtube-csatorna oldalán benne van a top 10 vérfarkasos film között, szóval nem lehet olyan rossz.

Ezzel viszont nem azt mondom, hogy a sorozat maga lenne a tökély. Dehogyis, közel sem. Nagyon látszódik az első évadon, hogy alacsony költségvetésből dolgoztak: a legtöbb farkasos jelenetet sötétben vették fel, hogy minél kevesebb látszódjon belőle, és gondolom, hogy a lehető legkevésbé látszódjon, hogy milyen az animáció. Az első részben átugrál pár szarvas Scott feje fölött, na, azokon rettenetesen látszódik, hogy szerkesztettek.

A karaktereket is csak megismerjük: Scott az ügyeletes szerencsétlen, aki népszerűtlen, nincsen barátnője, és még a lacrosse-ban sem ügyeskedik, de minden megváltozik, amikor megharapja egy vérfarkas. Legjobb barátja Stiles, aki a harapás kivételével nagyon hasonlít Scottra, ő volt kezdetektől a csapat "agya," és ő segített Scottnak, hogy megtudja, mi is ő és hogyan nem bánthat másokat. Valójában a legfontosabb támasza volt Scottnak az első évadban.

Rajtuk kívül meg kell még említeni Allisont, akinek a családja is érdekes pont volt az első évadban. (Meg utána a folytatásokban is, de teljesen más kontextusban.) Kicsit befolyásolható lány, de szerintem jót akart mindig is. Lydia nagyon érdekes volt. Már az első évadban végignézhettük, hogy változik meg a karaktere, a kis ripacskodóból elindult a normális felé. Adjunk hálát érte az égnek! És Jacksont emelném még ki, már amennyire tudom. Ő volt a bunkó, népszerű srác, viszont ezen felül nem sok maradt meg róla. Tényleg nem sok, ami egy kicsit kínos.

Az első évadról elmondható, hogy látványban biztosan nem a legerősebb, néhol a történet is bukdácsol, a karakterek nem kifejezetten érdekesek, inkább csak néhányat kiemelve közülük. Ami mindenkiben megmaradhat, az a kíváncsiság, hogy ebből hova fognak eljutni még a karakterek.


Második évad

A második évad látványos javulás volt az elsőhöz képest. Megújították a mitológiát, elrugaszkodtak teljesen a "gonosz alfa vérfarkas" koncepciótól, és eljutottunk egy teljesen másik lényig. Azért nem akarták elengedni teljesen az első évad ötletét, és itt is volt egy ilyen, hogy micsoda is az a szörny, és valójában mennyire van köze a vérfarkasokhoz dolog, de nem volt olyan látványos.

Alapvetően egy teljesen új ötlet volt, és az újdonságokat megerősítette Lydia is, akivel történt valami (még az első évadban), ami nagy kihatással volt rá. Több szempontból is megváltozott, és nem mindig a jó irányba mozdult el. Ezt elég nehéz elmagyarázni spoilerek nélkül, valamint úgy, hogy már a sorozat végét is láttam, de szerintem ha valaki az elején van a sorozatnak, akkor mindenképpen érdemes Lydia személyiségének és karakterének nagyobb figyelmet szentelni.

A főszereplők tekintetében Scott nem változott sokat. Még mindig az ügyeletes jófiú, (csak már kevésbé szerencsétlen) aki meg akar mindenkit menteni, még azt a bizonyos lényt is, még akkor is, ha mindenki azt mondja neki, hogy nem lehet. Az elsődleges üzenete, hogy nem szabad feladni az elveinket, meg az elképzeléseinket szerintem nagyon jó, de egy idő után már irritálóvá vált, hogy ennyire ezt akarják erőltetni.

Allison még mindig befolyásolható, csak most egy teljesen más személy által, és sokkal, de sokkal irritálóbb módon: az első évadban még úgy-ahogy elfogadtam: belecsöppent egy teljesen új világba, aminek eddig a létezéséről sem tudott. De most nincsen ilyen kifogása. Egyszerűen csak nem hajlandó belegondolni abba, amit az apja és Scott is hajtogat neki.

Stiles pedig, az én személyes kedvencem hozta a formáját. Vicces volt, karakteres és teljesen Stiles. Nagyon szeretem a karakterét, és főleg azt, hogy ezt a vicces karakterisztikáját nem vették el tőle. A történetben ismét nagyon fontos volt, folyton hajtogatta a maga igazát, és fontos kapcsolatokra vagy információkra világított rá.

Ami meg a technikai részeket illeti: a pénzmennyiség növekedésével együtt szerencsére nőtt a minőség is. A szerkesztések kevésbé feltűnőek, természetessé tették (már amennyire lehet) a vérfarkasok megjelenését, kicsit életszerűbbnek hat az egész. Nincsenek éles határvonalak az animációnál, sokkal jobb végeredményt kaptunk az első évadhoz képest.
És itt ezt a bejegyzést le is zárnám. Nem akarom rettenetesen hosszúra elhúzni, így az egész sorozatról három részben fog jönni a véleményem kisebb-nagyobb szünetekkel. Összességében elmondhatom a sorozatról eddig, hogy egy nagyon élvezetesen széria, viszont nem kell nagy elvárásokkal nézni, mert akkor könnyen csalódhat az ember.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése