2017. november 2., csütörtök

Rapid BookTag

Sziasztok!

Egy újabb BookTaggel készültem nektek. Valamiért most nagyon aktívan elkezdtem ezeket tölteni, de nagyon élvezem a töltögetést, így nem gondolom, hogy baj lenne. Remélem, nektek is tetszeni fog ez a kis kérdőív! :)

Forrás

Puha vagy kemény táblás könyv?

Igazából mindegy. Szeretem mindkettőt, vannak előnyeik és hátrányaik. A vastagabb könyveknél preferálom a kemény táblát, mivel az olvasásnál tartok attól, hogy megtörnöm a gerincét. Magamnak általában puha kötésűt vásárolok.



Online vagy könyvesbolti vásárlás?

Nagyon szeretek csatangolni a könyvesboltokban. Szigorúan könnyű táskával, hogy ne húzza a vállamat, és kevés cuccal, hogy könnyen sétálhassak a polcok között. (Plusz nehogy leverjek egy könyvet.) Azonban könyvesboltban inkább csak nézelődök, könyvet venni legtöbbször online szoktam, főként az akciók miatt.


Trilógiák vagy sorozatok?

De... A trilógia is sorozat. Gondolom ez inkább az akart lenni, hogy önálló kötetek vagy sorozatok. Nekem valójában nem ez a fontos. Jártam már úgy is, hogy teljesen azt hittem, hogy ez egy önálló kötet lesz, aztán olyan függővége volt, hogy hajaj. Nem ez az elsődleges nézőpont.

Azonban ha egy nagyon jó alapötlettel rendelkezik egy könyv, akkor jobban szeretem a sorozatokat. Ez most furcsán hangzik, tudom. De azt azért szeretem jobban, mert akkor a világ szépen ki van dolgozva, a karakterek látványos fejlődésen mennek keresztül, akár pozitív, akár negatív irányba. Ezeket a nüanszokat inkább sorozatokban szoktam észrevenni, ezért is szeretem azokat jobban, de egy részes könyveket is szoktam olvasni természetesen. Azokban pedig pont azt szeretem, hogy nem húzzák tovább, hanem kimerítik az alapötletet és szituációt teljes mértékben, és nem akarják vonni, mint a rétestésztát.

Szóval erre a kérdésre azt mondom, hogy teljesen könyvfüggő. Hiszen lehet, hogy egy kötet után marad az íróban annyi plusz mondanivaló, hogy ír egy folytatást, és ezzel semmi baj sincsen.

Hősök vagy rosszfiúk?

Nem igazán tudom szétválasztani a kettőt. Nem szeretem, ha egy főhős csupa jó tulajdonságokkal rendelkezik, ugyanakkor ettől lesz hős; viszont a rosszfiúkat sem szeretem nagyon. Hősök. Az élethű hősök, akiknek vannak jó és rossz tulajdonságaik is.

Melyik az az egy könyv, amit mindenkivel elolvastatnál?

Fogós kérdés. Valószínűleg egy Rick Riordan-könyv vagy a Harry Potter mellett döntenék. Mindkettő fontos értékeket képvisel, mint a barátság, a kedvesség, az elhivatottság és az önmagunkhoz való hűség, amik szerintem fontosak az életben.

Ajánlj egy alulértékelt könyvet.

Laurie Halse Anderson és Lois Lowry könyvein akadt fent a szemem, de ezek nincsenek alulértékelve. Molyon 85-90% körül mozog mindegyik, ami szerintem nagyon jó "eredmény." De mást valahogy nem tudtam kiszúrni az olvasmánylistámon.

Melyik volt az utolsó könyv, amit befejeztél?

A Gyilkos kegyelem. A lehető leghamarabb megpróbálom megírni a bejegyzést is, de per pillanat másikokon dolgozok.

Mi volt a legfurcsább dolog, amit valaha használtál könyvjelzőnek?

Zsebkendő. Természetesen tiszta. Néha eltűnik mind a kétmillió könyvjelzőm, és egyszer csak tiszta zsebkendő volt a közelben.

Használt könyvek: Igen vagy nem?

Miért ne? Számomra fontos a könyv állapota, de az, hogy használt, az nem jelenti azt, hogy rongyos lenne, vagy darabjaira hullana. Egy használt könyv ugyanolyan jó.

Karakterek vagy cselekmény?

Hát ööö... Most rávágtam volna, hogy karakterek, de egyszerűen nem tudok választani. Mindkettő kell. De ha nagyon muszáj, akkor karakterek. A jó cselekmény borzalmas karakterekkel rosszabb szerintem.

Hosszú vagy rövid könyvek?

Ha jó, akkor legyen hosszú. De ha nincsen olyan sok mondanivalója, akkor rövid. Mindkettőt szeretem, nem tudok választani.

Hosszú vagy rövid fejezetek?

Közepes? Este szeretem a "még egy fejezet" mondatot elmondani magamban, vagy a buszon éppen. Olyankor egy kicsit kellemetlen, ha olyan hosszú a fejezet, hogy nem tudom elolvasni. De ha túl rövid, akkor meg az zavar: állandóan csak tördelve van a könyv, és folyamatosan üres féloldalak vannak benne.

Nevezd meg az első három könyvet, ami eszedbe jut.

Emily Brontë: Üvöltő szelek - Most olvasom, eddig nagyon tetszik.
Carina Bartsch: Türkizzöld tél - Könyvfesztiválon szereztem be, már el szeretném olvasni.
Sara Raasch: Hó, mint hamu - Szintén Könyvfesztivál, akkor kaptam, és egyszerűen beleszerettem!


Mik azok a könyvek, amik megnevetettnek vagy megsiratnak?

Általában amik komolyabb problémákról szólnak. Azért nem tudok sírni, hogy valakinek letört a könyvben a körme. Egy mélyebb probléma, betegség, bármi egyéb, esetleg emellé egy kis tragédia, és akkor már meghat. Ugyanakkor nem mindig tudok sírni még ekkor sem.

A nevetés sokkal egyszerűbb: egy vicces könyv, vagy egy olyan, amiben több a poén, simán megnevettet. És jobban szeretem azt, amikor a szereplők, a történet és maga a regény természetesen tudják ezt átadni.

A mi világunk vagy kitalált világok?

Mindkettő. Nem hiszem, hogy ettől lesz jó egy könyv. :)

Mit gondolsz a hangos könyvekről: Igen vagy nem?

Sosem próbáltam még. De biztosan nem lehet rossz. Utazás közben például, amikor sötét van, nem kell megerőltetni a szemét az embernek.

Ítélsz könyvet borító alapján?

Sajnos igen. A borító mindig az elsők között van, amit észreveszek egy könyvön.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése