2018. március 27., kedd

A blog kinézete | 5 tanács, tipp

Szerintem mindannyian kijelenthetjük, hogy nagyon fontos, hogyan is néz ki egy blog. A tartalmát nem befolyásolja, ugyanakkor ha nem megfelelőek a színek, akkor nem tudjuk olyan könnyedén elolvasni - esetleg nem is próbálkozunk, hanem inkább továbbállunk.

Ebben a témában szeretnék egy-két tippet, tanácsot adni, hogy mire érdemes is figyelni, mibe fektessünk nagyobb munkát.

Ó, és még annyit, hogy ez az oldal a Bloggeren keresztül működik, és semmilyen más megosztó portált nem használtam még. Emiatt pedig amit leírok, az mind Bloggerre érvényes elsősorban, és ismét a saját tapasztalatim egy részét fogom elmesélni nektek, és ezek alapján mondok majd pár javaslatot. :)


1. Alaptéma vagy sem?

Gondolom ez nem csak az általam használt platformon van így, szinte mindegyiknél lehetnek alaptémák. Azt mindenképpen le kell szögezni, hogy vannak nagyon jók, mind színekben, mind elrendezésben például, és nagy előnyük, hogy hatékonyan és könnyedén módosíthatóak.

Ugyanakkor én gyakran jártam már úgy, hogy egy ideig-óráig jól éreztem magam egy ilyen oldalon, aztán viszont ez megváltozott: a sok munka ellenére sem tetszett az oldal, és úgy éreztem, hogy meg kell változtatnom. Mindenképpen azt tudom tanácsolni, hogy olyan kinézete legyen a blogodnak, ahova szívesen és örömmel írsz. Ez pozitívan tud rám hatni, és tényleg örömmel írok, valamint nagyon élvezem is ezeket a pillanatokat. :)


2. Külső témák

Nagyon sokaknak erről az jut az eszébe, hogy ehhez viszont kell html tudás is. A saját tapasztalatomból azt mondhatom, hogy nem olyan nehéz ezeket kezelni, mint amilyennek elsőre tűnik. A legtöbb ingyenesen letölthető, így természetesen illik a forrásmegjelölést benne hagyni - ennek pedig az az előnye, hogy ha valami megtetszik nekünk, akkor szinte azonnal letölthetjük.


3. Jó tanácsok a külső témával kapcsolatban

Semmiképpen se "ejtsetek" egy témát, mert féltek a kódolástól! Nagyon sok bloggernek kint van a blogján az e-mail címe, és a legtöbben biztosan nagyon szívesen segítenek - vannak például facebookon is bloggeres csoportok, ahol szintén nagyon segítőkész emberek vannak.

Ezeken felül rengeteg cikket találhattok az interneten. Vannak magyarok és angolok is, és a magyar nyelvű segítséget jelentő bejegyzések száma egyre csak növekszik, így az ilyeneket is mindenképpen tudom ajánlani.


4. Személyes tapasztalatok

Ezek az úgymond külső témák nem olyan kezelhetetlenek. Például vannak olyanok, amelyeket nem csak a html kódban lehet szerkeszteni. Viszont amiket csak ott, azok sem olyan végtelenül nehezek, hiszen egy idő után könnyedén bele lehet tanulni, hogyan és mit érdemes keresnünk a kódban.

Éppen ezért egy minimális szintű html kódolással egész jól lehet alakítani az oldalsávot is például - nekem sincsen professzionális tudásom, mégis korrektül tudtam felépíteni azokat az elemeket. Néha pedig érdemes "kreatívkodni," erről is rengeteg bejegyzés található az interneten.


5. Próbablog

Ezt eddig a korábbi pontokba szerettem volna beleírni, ugyanakkor rájöttem, hogy jobban tudom hangsúlyozni, ha egy újabb elemként jelenik meg. A próbablog gondolatán először én is meglepődtem, ezen a blogon találkoztam vele, de az idő múlásával rájöttem, hogy nagyon hasznos tud lenni. Mielőtt túlságosan belenyúlnánk a blogunk html kódjába, mindenképpen hozzunk létre egy próbablogot.

Ide érdemes átmenteni az aktuális témánkat, valamint az eddigi bejegyzéseinket, ezután pedig privátra állítani az új oldalt. (Esetleg a keresőmotorok számára láthatatlanná tenni, valamint a listázást kikapcsolni.) Érdemes ezen a próbaoldalon fejlesztgetni a kódot, így ha véletlenül elrontunk valamit, akkor az nem lesz hatással a tényleges, aktívan használt blog kinézetére.


Ezek az én tanácsaim a blog kinézetével kapcsolatban. Nem mindig egyszerű kitalálni, mit is szeretnénk, milyen a tökéletes blog, de mindenképpen megéri küzdeni érte egy keveset szerintem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése