2018. március 2., péntek

Bookworm Book Tag

A taget egy kisebb keresés után találtam meg a nagybetűs interneten. Még régebben elmentettem egy oldalon, ami azóta megszűnt, így meg kellett keresnem, hogy tudjam, melyik kérdéssor is ez. Szerencsére rá is akadtam Deszy oldalán, amit ide kattintva el is érhettek.

Most pedig érkezzenek is a válaszok! :)


1. Do you remember how you developed a love for reading? | Emlékszel, hogyan szeretted meg az olvasást?

Arra emlékszem, hogy kicsiként nem szerettem olvasni, ami mostanában nagyon furcsa, hiszen már mindig (szó szerint) lapul egy könyv a táskámban, arra az esetre, ha lenne időm olvasni. Igaz, mostanában nincsen annyi, de ennek részben örülök is, mivel nagyon szuper barátnőim és ismerőseim vannak az egyetemen, és minden kurzusomon vannak, akiket ismerek, és akik mellé le tudok ülni.


Először Angie Sage Mágia című könyvét olvastam, amit nővérem valami olyasmi felszólítással nyomott a kezembe, hogy "Ezt most olvasd el!" Ezután természetesen várta az "eredményt," hogy mennyire tetszett a történet, és ez volt az a pillanat, amikor a könyvek világa beszippantott magával.

És most eszembe jutott, hogy mi lehetett az ok, ami miatt nem szerettem annyira olvasni. Amikor az iskolában tanultuk a betűket, akkor nem fért a fejembe, miért van az, hogy másképp néz ki kézzel írva, mint nyomtatásban. Emiatt pedig hosszú ideig meggyűlt a bajom a "gy" betűvel. Emlékszem, mindig mamához mentem oda, amikor iskola után nála voltam, hogy "Mama, ez milyen betű?" És neki minden egyes alkalommal el kellett mondania, hogy az bizony a "gy." Én pedig rettenetesen gyűlöltem azt az egy betűt.

2. Where do you usually read? | Általában hol olvasol?

Buszon, ágyban, nappal az ágyon elnyúlva, asztalnál - nagyjából szinte mindenhol. Néha séta közben tanulok, de az egy kicsit más. :D


3. Do you prefer to read one book at a time or several at once? | Egyszerre szigorúan csak egy könyvet olvasol, vagy több is jöhet egyidejűleg?

Több is jöhet egyidejűleg. Most elvileg három könyvet olvasok, de ezután a maximum biztosan kettő lesz. Számomra nem olyan jó érzés, hogy nem tudok igazán elmerülni egy-egy történetben olyan mélyen, olyan tartósan.


4. What is your favourite genre? | Melyik a kedvenc műfajod?

Talán a fantasy és a sci-fi. De igazából nincsenek nagy műfaji megkötéseim, ha jó a könyv, és olvastatja magát, akkor bármit el tudok szinte olvasni. A horrortól még tartok egy kicsit, és a túlzottan elnyújtott, elhúzott romantikát sem szeretem annyira nagyon.


5. Is there a genre you will not read? | Van olyan műfaj, amit a világért sem olvasnál?

Per pillanat nincsen. Bár a horrort mindenképpen olyan időszakra ütemezném, amikor nem kell sokat egyedül lennem, mivel biztosan félnék, de nem szeretnék elzárkózni egyetlen könyv elől sem - lehet a legjobb élményemet hagynám ki emiatt.


6. Do you have a favourite book? | Van kedvenc könyved?

Ó, rengeteg. Van olyan könyvmoly, aki erre a kérdésre tényleg egyetlen könyvvel tud válaszolni? Rengeteg sorozatot szeretek, rengetegből tanultam valamit. Sokat fel tudnék sorolni a Harry Potter-től kezdve a Percy Jackson-ig.


7. What is the longest book you have ever read? | Melyik a leghosszabb könyv, amit valaha olvastál?

Elsőre Az az édes távoli harang jutott az eszembe. Egyszerűen azt éreztem, hogy olvasom, de nem haladok vele. Általában nem szoktam ilyet érezni, de ennél így volt - ugyanakkor fogalmam sincsen, hogy ténylegesen ez volt-e a leghosszabb, amit valaha is végigolvastam.


8. What was the last book you bought? | Milyen könyvet vettél utoljára?

Gyakorlatilag nem tudom. Magamnak tavaly a Könyvfesztiválon vásároltam utoljára. Viszont vásároltam decemberben is könyvet, például a karácsonyi nyereményjátékra, vagy nővéremnek meglepetésként. De magamnak legutoljára ténylegesen tavaly áprilisban vettem könyvet.


9. Do you prefer library books or buying books? | A könyvtári vagy a saját (vásárolt) könyveket szereted jobban?

Saját. Ugyanakkor nincsen keretem mindenre, és nem is vennék meg minden egyes könyvet akkor sem, ha végtelen mennyiségű pénz állna a rendelkezésemre. A könyvtárat is nagyon szeretem, viszont hatalmas előnye a sajátnak, hogy nincsen lejárati dátuma, amit mindig elfelejtek. :)


10. What are you currently reading? | Jelenleg mit olvasol?

Jelenleg Emely Brontë-tól az Üvöltő szeleket, Kerstin Gier-től a Smaragdzöldet, és Kiera Cass The Selection-ját. Az Üvöltő szelek az, amit ténylegesen is olvasok, nemsokára befejezem, aztán pedig a Smaragdzöldet. A harmadikra lehet csak nyáron fog időm jutni, mivel az angol, és szemeszter közben nem olyan egyszerű számomra az idegen nyelven történő olvasás.


11. Where do you buy your books? | Hol veszed a könyveidet?

Általában online. Ha erre utalt a kérdés. Elsősorban ott, ahol a legnagyobb akciók vannak, mivel sajnos árérzékeny vagyok. És előbújt belőlem a közgazdász, bocsánat. :D Ugyanakkor nagyon szeretem a könyvesboltokat, imádok órákig sétálgatni bent, bár ez nagyon ritka alkalom.


12. Do you ever pre-order books? | Előrendeltél már valaha könyvet?

Igen. Amikor megjelent az Origin, akkor nagyon akartam, és egy barátnőmmel elő is rendeltük. Azóta szerintem nem rendeltem elő, talán ez az egy lehetett.


13. How many books do you buy a month? | Hány könyvet veszel havonta?

Keveset. Mivel fentebb is írtam, hogy tavaly áprilisban vettem könyvet utoljára magamnak, így például az előző évben több olyan hónap is volt, amikor semmit sem vettem.


14. How do you feel about second hand charity shop books? | Mit gondolsz az antikvár könyvekről?

Semmi gond vagy ilyesmi nincsen velük. Ha valaki szép kinézetűeket szeretne, akkor megnyugtatom, vannak azok is, kifejezetten jó állapotú a legtöbb könyv.


15. Do you keep your read and to-be-read books together? | Egymás mellett tartod a már elolvasott és a még olvasásra váró könyveidet?

Nem. Össze-vissza vannak, és amikor ránézek a polcomra, akkor tudom, mi vár még elolvasásra.


16. Do you plan to read all the books you own? | Az összes könyvet el akarod olvasni, ami a magánkönyvtáradban van?

Persze. Természetesen az a kérdés, hogy mikor.


17. What do you do with books you own that you know won't be re-read? | Mit csinálsz azokkal a könyvekkel, amik a polcodon sorakoznak, de tudod, soha az életben nem olvasod el őket még egyszer?

Tervezem őket eladni. Mivel nekem nincsen rá szükségem, ugyanakkor lehet más örülne nekik. Valahogy viszont még nem jutottam el odáig, hogy ezt meg is valósítsam.


18. Have you ever donated books? | Adományoztál már könyvet?

Nem, hacsak az ajándékozás nem számít annak, ami például karácsonykor volt. Igen, most mondhatná mindenki, hogy éppen egy kérdéssel fentebb említettem, hogy vannak, amiket eladnék - ugyanakkor nincsen olyan jó állapotban, hogy jószívvel adjam ajándékként, adományként valakinek.


19. Have you ever been on a book buying ban? | Volt már könyvstopod?

Ezt most komolyan meg kellett néznem, mit jelent. Valójában annyi, hogy ha túl sokat vásárolunk, akkor ezzel próbáljuk meg kordában tartani a kiadásainkat, amiket a könyvek generálnak. Amúgy ez teljesen logikus, nem tudom, miért nem jutott az eszembe. Nem, ilyenem még nem volt, hogy saját elhatározásra vissza kellett fognom magam. Ezek a szünetek inkább csak kialakultak.


20. Do you think you own too many books? | Mit gondolsz, szerinted túl sok könyved van?

Szerintem nincsen olyan, hogy sok könyv. A polc kevés. :D Nagyon sokszor van, hogy rápillantok a polcomra, és elönt a nosztalgia, így nem érzem, hogy a legtöbb felesleges lenne, vagy ilyesmi.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése