2018. március 22., csütörtök

Cluedo Book Tag


A kérdéssor a Klodette világa blogon találtam, és nagyon megtetszett. Kihívottam nem lesz, ahogy eddig sem volt, akárki viheti a tag-et, mindössze egy forrásmegjelölést kérek, ha innen másoljátok a kérdéseket. :)



1. Miss Scarlett | A végzet asszonya
Egy könyv, amit csak azért akartál elolvasni, mert gyönyörű a borítója, de később a tartalmát is imádtad

Újabban gyakran járok így. Valamiért az utolsó dolog lett egy könyvben a fülszövege - van olyan eset, amikor el sem olvasom, hanem belevágok a történetbe. Ezért is érzem kicsit álszentnek azokat a kérdéseket, hogy "Szoktál a borító alapján megítélni könyveket?" Sajnos szinte mindannyian ezt tesszük - ez az első, amit észreveszünk egy könyvvel kapcsolatban, ugyanakkor nem helyes, mivel könnyen félre is vezethet minket a kinézet. És ez nem csak a könyvekre igaz.

Úgy emlékszem, hogy a Nyáron történt is ilyen volt. Nem is tudtam, pontosan miről szól, viszont az írónőtől olvastam már, és megkaptam a kötetet ajándékba. Szerencsére nem kellett csalódnom benne, egy nagyszerű történetet mesél el.


2. Mrs. Peacock | A társasági asszony
Egy könyv, ami kezdetben visszafogottan indult, nem igazán tetszett, de végül elég jól kiforrta magát és most már bármikor újraolvasnád

A Gyilkos kegyelem. Már készül belőle a bejegyzés, hamarosan az is érkezik majd. Az eleje nagyon furcsa volt, nem igazán tudtam hova tenni - kicsit vontatott volt, sem idősíkon, sem pedig országban nem tudtam belőni, viszont ahogy olvastam, rádöbbentem, hogy ez jóval több, mint aminek látszódik, és eddig alaposan félreismertem. Ezekért a helyzetekért érdemes néha tovább olvasni egy könyvet, ugyanakkor nem mindig "válik be."


3. Plum professzor | A szellem embere
Egy könyv, aminek igazán érdekes, egyedi, elvont és kissé különc a témája

Bár nem éppen a szó klasszikus értelmében, de ide szerintem passzol a Jégviráglányok. Ez a könyv hatalmas hatással volt rám, nagyon mélyen megérintett. Tökéletesen bemutat egy nagyon veszélyes betegséget, egy olyan problémát, ami sajnos a mai napig jelen van, és segít egy kicsit abban, hogy jobban megértsük ezt az egész jelenséget. Bár nem ad átfogó képet, jobban átláthatjuk a dolgot, és szerintem érdemes lenne mindenkinek megpróbálni elolvasni egyszer.


4. Mustard ezredes | Az alfahím 
Egy könyv amit szinte mindenki imád, de Te valamiért mégsem szeretted

Nem is tudom... a Gyönyörű sorcsapás. Nagyon nem értem, hogyan lehet vonzó és álompasi Travis sokak számára. Amikor olvastam, nekem is nagyon tetszett, de utólag visszagondolva nem éppen a kedvesség és a stabilitás volt a legfőbb tulajdonsága a fiúnak - pedig szerintem ezek fontosak, ha az ember párt keres. Ugyanakkor ezek teljesen szubjektív dolgok, mindenki másképp látja a helyzetet. Ugyanakkor számomra nagyon hihetetlen, hogy valakinek ez tényleg szexi lehet.


5. Green atya | Az aranyifjú
Egy könyv, ami nem az, aminek látszik (értsd: sokkal több van benne és sokkal több meglepetést vagy éppen titkot rejt, mint ahogyan azt mondjuk a fülszöveg alapján gondoltad volna)

Az utolsó dal. Egy kihívás miatt olvastam el, és nagyon meglepődtem. Akkor olvastam először Sparkstól könyvet, és egyáltalán nem azt kaptam, amire számítottam - sokkal jobb élmény lett végül az olvasás, aminek nagyon örülök. Meglepően komoly témát boncolgatott, és örülök, hogy ez az élmény nem maradt ki az életemből.


6. Dr. Orchid | A zseni
Egy végtelenül okos és körmönfont könyv, ami végül téged is meglepett, rászedett

Hó, mint hamu. Egy nagyon komplex világot épít fel, és engem teljesen megvett magának. A 2017-es legjobb olvasmányaim közé is beválogattam, és ezen még mindig nem változtatnék, még mindig így látom.


7. Dr. Black | A méltatlanul elfeledett áldozat
Egy könyv, amit sokan mellőznek, esetleg nem igazán szeretnek, de Te olvastad és valamiért mindig emlékezni fogsz rá

Talán a Hervadás. Annak a kérdéskörét járja körbe, hogy az embernek van-e joga beleavatkozni a természet törvényeibe, és módosítani azokat. Szerintem ez egy nagyon érdekes téma, mivel a tudomány fejlődése rohamos, és néha nem gondolkodunk eléggé azon, amit készülünk megtenni.


8. Cluedo | A klasszikus rejtélyek játéka 
A kedvenc krimi/nyomozós/misztikus vagy rejtélyes könyved

Ahogy átfutottam az olvasmánylistámat molyon, szinte azonnal az Abigél jutott az eszembe. Nem éppen nyomozós, de inkább tudnám misztikusnak vagy rejtélyesnek mondani, mivel Abigél "személyét" senki sem ismeri valójában.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése